6 lépés a dús és egészséges hajért

A hajhullás, a hajvesztés és a kopaszodás sokak életét megkeseríti, nem csoda tehát, hogy a legtöbben már próbáltak megoldást találni ellene – több kevesebb sikerrel.
6 lépés a dús és egészséges hajért.

A hajhullás, a hajvesztés és a kopaszodás sokak életét megkeseríti, nem csoda tehát, hogy a legtöbben már próbáltak megoldást találni ellene – több kevesebb sikerrel. Az alábbi cikkben most bemutatunk 6 olyan tippet, amiről talán még nem is hallottál, de ha megfogadod a tanácsainkat sokat tehetsz a hajad szépségének megőrzése érdekében.

1. Cseréld le a samponodat!

Kerüld a szódium-szulfát és szilikon alapú samponokat, ezek ugyanis hosszútávon károsítják a hajadat, mivel megszabadítják azt a természetes védőrétegétől. Helyette használj inkább természetes alapanyagokból készült, szilikonmentes samponokat és hajápolókat. Amikor áttérsz a szilikonmentes samponokra, elképzelhető, hogy a hajadnak időre lesz szüksége, hogy megszokja a változást, azonban idővel meg fogja hálálni a törődést.

2. Változtass az étrendeden!

Az egészségtelen, tápanyagszegény életmód az immunrendszered gyengülése mellett hajhulláshoz is vezethet. Nem lehet tehát elégszer hangsúlyozni, hogy mennyire fontos a kiegyensúlyozott, vitamindús táplálkozás, az elegendő folyadékfogyasztás és a rendszeres mozgás.

A legfontosabb hajnövesztő vitaminok közé tartozik a biotin, a folsav, illetve az A-D-és E-vitamin.

A vitamint nagy mennyiségben a sárgarépa és az édesburgonya tartalmaz, E-vitaminban gazdag például az avokádó és az olajos magvak, a biotint pedig többek között a tejtermékek és a rizskorpa fogyasztásával tudod pótolni.

Ha megiszol naponta legalább 2-3 liter vizet, akkor a fejbőröd hidratált marad, így megelőzheted a hajhagymáid gyengülését. A mozgás pedig azért fontos, mert így biztosíthatod a fejbőröd megfelelő oxigénellátottságát.

Egyes kutatások szerint a zöldségekben, gyümölcsökben és sovány húsokban gazdag mediterrán étrend kifejezetten jó hatással van a haj egészségére.

3. Figyelj a vitaminpótlásra!

Mint minden testrészünknek, így a hajunknak is szüksége van a rendszeres tápanyagpótlásra. Ha hiányt szenvedsz bizonyos vitaminokban, az könnyen vezethet hajhulláshoz. A kiegyensúlyozott étrend mellé válassz kifejezetten a hajhullásra kifejlesztett vitamint, mely tartalmazza a haj számára szükséges biotint, A-B-C-D- és E-vitaminokat.

Ha a nagy, lenyelhetetlen és íztelen kapszulák helyett egy finom, gyümölcsízű gumivitaminra vágysz, próbáld ki a Vitaful Happy Hair hajvitaminját, ami minden fontos vitamint és nyomelemet tartalmaz.

4. Engedd el a stresszt!

Az erős hajhullás kiváltó oka lehet a túlzott stressz vagy valamilyen trauma is. Ha úgy érzed, hogy mostanában elhatalmasodott rajtad a feszültség, próbáld meg meditációs- és légzőgyakorlatokkal kezelni. Segíthet még a stressz kezelésében a jóga, illetve bármilyen rendszeres testmozgás is.

5. Ápold a fejbőrödet és a hajvégeket!

A fejbőröd egészsége meghatározza azt is, hogy a hajhagymáidból mennyi új hajszál lesz képes kinőni és életben maradni. Fontos tehát, hogy rendszeresen ápold a fejbőrödet, különösen akkor, ha száraz és korpásodásra hajlamos. A rendszeres masszázzsal is sokat segíthetsz, hiszen serkenti a vérkeringést. Már az is elég, ha samponozás közben átmasszírozod a fejbőrödet.

A fejbőrödön kívül a hajvégek ápolására is szánj elég időt, ezzel ugyanis megelőzheted, hogy a hajszálaid elgyengüljenek és eltörjenek. Az ápoláshoz használj természetes hajápolókat, ilyen például a kókuszolaj vagy a ricinusolaj. Ráadásul a ricinusolaj a hajnövekedést is serkenti, így duplán segíthetsz a hajadnak, hogy gyorsabban nőhessen.

6. Fogyassz több fehérjét!

A hajad 97%-át egy keratin nevű fehérje alkotja, ezért fontos, hogy megfelelő aminosav-profilú és elegendő fehérjét fogyassz. Vegyes táplálkozásúaknál is előfordulhat, hogy nem visznek be elegendő fehérjét, vegetáriánusoknál és vegánoknál pedig különösen gyakori ez a jelenség. Természetesen növényi étrend mellett is lehet elég fehérjét fogyasztani, azonban ilyenkor arra is figyelni kell, hogy az elfogyasztott tápanyaggal az esszenciális aminosavakat is biztosítsd. Egy felnőtt nőnek átlagosan napi 40-50 gramm fehérjére van szüksége, kiegyensúlyozott, egészséges táplálkozás mellett valószínűleg ezzel nem lesz gond.

Kapcsolódó cikkek

Új terápia a hasüregi és mellüregi folyadékgyülem eltávolításához - ewiCare medical center

Új terápia a hasüregi és mellüregi folyadékgyülem eltávolításához

Idén kezdte meg működését Budán az az új egészségügyi centrum, ahol célzott terápiával nyújtanak segítséget súlyos beteg emberek számára.

Autoimmun betegségek

Autoimmun betegségek

Autoimmun betegség akkor alakul ki, amikor az immunrendszer a saját sejtjeit támadja. A cikkben különféle autoimmun betegségekről olvashatsz.

5 vitamin a gyönyörű bőrért - A gyönyörű bőr titka - Anti-aging - Varázsold a bőröd ragyogóvá, üdévé, fiatalossá

5 vitamin a gyönyörű bőrért

A vitaminok segíthetnek, hogy sokáig egészségesek maradjunk. A bőr egészsége is lényeges. A cikkben 5 olyan vitamint sorolunk fel, amelyek jót tesznek a bőr egészségével.