Ép testben ép lélek: Így formálja a boldogság az egészséget

Immár több tudományos kutatás is alátámasztja, hogy a boldogság érzet nagymértékben fejleszti az egészséget, valamint hosszú távon is számos pozitív hatással rendelkezik. Amennyiben odafigyelünk pár kulcskérdésre, és teszünk saját boldogságunkért, hatalmas változásokat fedezhetünk fel az életvitelünkben.
Ép testben ép lélek: Így formálja a boldogság az egészséget

Immár több tudományos kutatás is alátámasztja, hogy a boldogság érzet nagymértékben fejleszti az egészséget, valamint hosszú távon is számos pozitív hatással rendelkezik. Amennyiben odafigyelünk pár kulcskérdésre, és teszünk saját boldogságunkért, hatalmas változásokat fedezhetünk fel az életvitelünkben.

Különböző tudományos vizsgálatok és kutatások bizonyítják, hogy a boldogság kitűnő hatással bír a fizikai értelembe vett egészségre. Természetesen a mentális egészség egyik legmeghatározóbb tényezője az, hogy mennyire vagyunk boldogok és elégedettek, ugyanakkor ez az egész szervezetre nagy kihatással van. Egyrészt megfigyelték, hogy a boldog emberek tényleg tesznek önmagukért például a rendszeres sportolással, az egészséges életmóddal, a minőségi alvással és pihenéssel, valamint örömet okozó hobbik űzésével. Sajnos ez nem mondható el a boldogtalan, esetleg depressziós emberekről, ugyanis motiváció nélkül kevésbé hajlamos az ember az önfejlesztésre. 

Másrészt pedig megállapították, hogy a boldogság jótékony hatással bír a szív- és érrendszerre, az immun- és a hormonális rendszerre, valamint segítségével könnyebben tolerálja a szervezet a különböző gyulladásos megbetegedéseket. Természetesen még számos kutatás folyik azzal kapcsolatban, hogy a mentális jólét mennyire hozható összefüggésbe a hosszú élettel, mindenesetre nem árt tudni, mi mindent tehetünk saját egészségünkért és mindennapi boldogságunkért.

Nyilvánvalóan számos eltérő életkörülmény befolyásolhatja a boldogságot, és annak ellenkezőjét is, viszont jó tudni, milyen apró trükköket vethetünk be a jobb kedv és életerő érdekében. Mindenekelőtt érdemes törekedni a kiegyensúlyozott egészséges életmód fenntartására, hiszen ez rengeteg mindent meghatározhat. Ezen túl pedig fontos beiktatni a rendszeres mozgást, a megfelelő pihenést, szórakozást, relaxációt, énidőt, valamint olyan tevékenységeket, amelyek nagymértékben felvillanyozhatnak bennünket bizonyos idő elteltével: ilyen lehet például egy extrém rafting túra, vidámpark, hegymászás, lovaglás, vagy utazás. Sokan például a meditációban hisznek, míg például a Betclic magyar kutatása szerint a fogadásokon való nyerés is hozzájárulhat a boldogsághoz.  

Kapcsolódó cikkek

Ketogén diétával a rák ellen - Alacsony szénhidráttartalmú, közepes fehérjetartalmú és magas zsírtartalmú rákellenes étrend

Ketogén diétával a rák ellen

A ketogén diéta segíthet a rákos betegségek megelőzésében, mivel alacsony a szénhidrát - tartalmuk, közepes a fehérje -tartalmuk és magas zsír-tartalommal bírnak.

6 lépés a dús és egészséges hajért.

6 lépés a dús és egészséges hajért

Mindenki dús és egészséges hajat szeretne. Mit tehetünk ennek érdekében? A cikkben kiderülnek a válaszok.

Új terápia a hasüregi és mellüregi folyadékgyülem eltávolításához - ewiCare medical center

Új terápia a hasüregi és mellüregi folyadékgyülem eltávolításához

Idén kezdte meg működését Budán az az új egészségügyi centrum, ahol célzott terápiával nyújtanak segítséget súlyos beteg emberek számára.