Egyszerű tippek, hogy a hétköznapokban védjük a hátunkat

Hogyan kerülhetjük el a gyötrő hátfájdalmat még idősebb korunkban is? A berlini Dietrich Grönemeyer professzor ehhez ad tippeket.
Egyszerű tippek, hogy a hétköznapokban védjük a hátunkat

Lélegezzünk!

Mi köze van ennek a hátunkhoz? Nagyon is sok! Aki a hasi légzést gyakorolja, és lassan fújja ki a levegőt, az védi és pihenteti a hátat. Jó gyakorlat, ha csukott szemmel 30-tól visszafelé számolunk, minden számnál levegőt veszünk és minden szám közti szünetben kilégzünk.

Viselet

A bal kezében hordja az aktatáskát, és a jobban semmit? A gerincet kíméli, ha mindkét kezében egy-egy könnyebb táskát visz, így a súly egyenlő mértékben oszlik el. A legjobb, ha a kézitáskánk nem nehezebb, mint a testtömegünk 10 százaléka.

Alvás

Az alvás során nem is a matracok keménységi foka számít igazán, hanem a a rugalmasság. Ha a medence és a váll régiója kényelmesen a matracba süpped, akkor az ágyéki régiót is meg kell támasztanunk. A legjobbak a testre szabható latex- és hideghab-matracok.

Kapcsolódó cikkek

3 kérdés a leukémia tüneteiről

3 kérdés a leukémia tüneteiről

Miért alakulnak ki a leukémia jellemző tünetei? Hogyan állapítható meg, hogy valaki leukémiás megbetegedéssel küzd, ha megjelennek rajta a leukémia tünetei? Olvasd el cikkünket, amelyben igyekszünk megválaszolni ezeket a kérdéseket!

Miért hízunk el idősebb korunkra?

Miért hízunk el idősebb korunkra?

A jelenséget ismerjük, de vajon tudjuk-e, mi az oka?

6 lépés a dús és egészséges hajért.

6 lépés a dús és egészséges hajért

Mindenki dús és egészséges hajat szeretne. Mit tehetünk ennek érdekében? A cikkben kiderülnek a válaszok.