Miért hasznos a meditáció?

Talán elgondolkodtál azon, hogy miért jó neked a meditáció?
Miért hasznos a meditáció?

A meditációnak számos hatása van, a nyugtató hatásától kezdve a stressz és a szorongás oldásáig. Akár kezdő, akár tapasztalt meditáló vagy, a következő tippek segítenek abban, hogy még ma elkezdj meditálni. Olvasson tovább, hogy többet megtudjon a meditáció előnyeiről, és arról, hogyan segíthet a mindennapokban. A meditáció előnyei számtalanok, így mindenképp érdemes kipróbálni.

Különböző tanulmányok kimutatták, hogy a meditáció segíthet jobban koncentrálni, ami elengedhetetlen azok számára, akik figyelemzavarokkal küzdenek. Amellett, hogy csökkenti a stressz-szintet, a meditáció javítja az alvásunk minőségét. Kutatások azt is kimutatták, hogy a meditáció csökkentheti a függőség hatásait. A meditációról még az is kiderült, hogy segít a függőségek, például a cigaretta és az alkohol kezelésében. Még a krónikus betegségek okozta fájdalmat is csökkentheti. A meditáció nagyszerű módja a függőségek negatív hatásainak csökkentésére.

Filip Raes egyik tanulmánya kimutatta, hogy a rendszeres meditáció csökkentette a depressziót, a negatív gondolkodást és a stresszt egy 400 serdülőből álló csoportban. A meditáció hangulati ingadozásra gyakorolt hatása hasonló az antidepresszánsokéhoz. A jóga és a meditációs tréning a terhes nők számára is előnyös. A mindfulness meditáció gyakorlása csökkenti a hangulatingadozásokat és elősegíti a biztonságos kötődést az újszülötthöz. Miért jó tehát a meditáció?

A stressz és a szorongás csökkentése mellett a meditáció jótékony hatása a gyermekekre még ennél is szélesebb körű lehet. A meditáció segíthet a kisgyermekek agyának fejlődésében és abban, hogy megtanuljanak megbirkózni a mindennapi stresszhatásokkal. Azok a gyerekek például, akik a mindfulness meditációt gyakorolják, jobban teljesíthetnek a tanulmányi eredményekben, javíthatnak az ételválasztásukon és szociálisan tisztelettudóbbak lehetnek. Sőt, a meditáció segíthet az önbizalom erősítésében és az önbecsülés növelésében. Még az is jó ötlet lehet, ha az iskolások az osztályteremben gyakorolják a meditációt.

A különböző kultúrákban és hagyományokban számos meditációs technikát fejlesztettek ki. Mindegyiknek ugyanaz a célja: az elme megnyugtatása és a belső béke elérése. A meditáció egyes típusai különböző érzékszervek, például a szem és a fül használatát foglalják magukban, míg mások egyetlen, konkrét gondolatra vagy mantrára összpontosítanak. Egyes meditációs típusoknál az elmét arra utasítják, hogy minden új gondolat után álljon meg. A cél az, hogy tudatában legyünk a jelen pillanatnak, és hagyjuk, hogy a gondolatok ítélkezés nélkül elhaladjanak.

Kapcsolódó cikkek

Egy ágyban vagy külön aludni az egészségesebb?

Egy ágyban vagy külön aludni az egészségesebb?

Sokan, sokféle véleményt formáltak ebben a kérdésben az idők során. A párok egészen 1950-es évekig régimódinak és egészségtelennek tartották a közös ágyat. De vajon miért?

A legjobb alkalmazások a mentális egészség megőrzéséhez

A legjobb mentális egészségügyi alkalmazások

Találd meg a lelki békét a telefonod segítségével!

Miért hasznos a meditáció?

Miért hasznos a meditáció?

Talán elgondolkodtál azon, hogy miért jó neked a meditáció?