Alvást segítő táplálékok - mit együnk, hogy jobban aludjunk?

A rosszalvóknak jó hír, hogy léteznek olyan élelmiszerek, amelyek segítenek az elalvásban.
Alvást segítő táplálékok - mit együnk, hogy jobban aludjunk?

Olyan élelmiszereket kell keresnünk, amelyek az alváshoz szükséges hormon, a melatonin termeléséhez hozzájárulnak, azaz –relatíve nagy mértékben - tartalmaznak L-Tryptophan nevű aminosavat. Az sem baj, ha szénhidráttartalmuk több egy picit, hiszen az aminosavak felszívódásához szénhidrát szükséges, így ha egy táplálékkal tudjuk biztosítani mindkettőt, az még jobb.

Lássuk, melyek ezek a táplálékok!

Avokádó

Amellett, hogy egészséges zsiradék, nagy mennyiségben tartalmaz magnéziumot, D- és B6-vitamint, amelyek szintén hozzájárulnak az agyi vérkeringéshez, így az L-Tryptophan is jobban hasznosul.

Kesudió

A kesudió egyszerűen egy „superfood”! Extrém magas a triptofán-tartalom, egyidejűleg szénhidrát is, csodálatosan javítja az alvás minőségét!

Csicseriborsó

A hüvelyesek is nagyon jó L-Tryptophan-források, ráadásul ballasztanyagokat is tartalmaznak, valamint B-vitaminban és ásványi anyagokban is gazdagok.

Cseresznye

Főleg az aszalt cseresznye és áfonya tartalmazza a már „kész” melatonint, amely szinte azonnal az agyba jutva segíti az alváshormon-termelést.

Tojás

L-Tryptophan-bomba – főleg ha alvás előtt burgonyával kombináljuk.

Lazac

Az omega-3-ban gazdag lazac hozzájárul szintén a melatonin-termeléshez. Ha nem szeretjük a halféléket, fogyasszunk helyette algaolajat vagy táplálékkiegészítő formájában vigyük be az omega-3-at a szervezetbe.

Banán

A banán igen jó magnézium- és B6-vitamin-forrás. Mindezek mellett magas szénhidráttartalommal is bír.

Zabpehely

Az L-Tryptophan mellett a Glycin nevű aminosavat is tartalmazza a zabpehely, ami az idegi ingerek átadását gátolja, így segít az izmokat hamarabb „álmossá”, fáradttá tenni.

Kapcsolódó cikkek

A kevés munka bore-outhoz vezethet - de mi is ez valójában?

A kevés munka bore-outhoz vezethet - de mi is ez valójában?

Valójában az unalom is megbetegíthet, amit a feladatok közti üresjáratban érzünk.

Így lehetünk azonnal egészségesebbek

Így lehetünk azonnal egészségesebbek

Ha nem érzed magad fittnek, vagy szeretnél egészségesen táplálkozni, ez máris segíteni fog.