A férfi, aki evéssel keres havi 400 milliót
A rágógumigyártó Chewsy tette közzé azoknak a Youtubereknek a listáját, akik evéssel keresnek rengeteg pénzt az úgynevezett Mukbangek során. A trend 2009-ben Dél-Koreából indult. Innen származik az elnevezés is, ami nem mást takar, mint azokat a videókat, ahol a hoszt különböző ételeket fogyasztva kommunikál a közönségével.
A Mukbang lényege nem más, mint az evés közben kiadott zaj, így a csámcsogás, rágás hangjai. A trend épp ezért az ASMR közösségben is otthonra talált.
Ezt a mozaikszót leginkább “önkéntelen idegi-érzéki válaszként” magyaríthatjuk. Nem másra utal, mint amikor bizonyos embertársaink libabőrt, bizsergést, netán egyenesen eufóriát élnek át különböző ingerek, így például a csámcsogás hallatán. Nem csoda, ha a Youtuberek nagyon közel helyezik a mikrofont a szájukhoz, hogy a zajok evés közben minél intenzívebben hallatszódjanak.
Zack Choi közel kétmillió követővel a Youtube egyik legismertebb “evője”. A dél-koreai gyökerekkel bíró, 33 amerikai férfi a Chewsy szerint havonta körülbelül 400 millió forintnak megfelelő összeget keres. Choi videóira jellemző, hogy - a többi hivatásos evővel ellentétben - ő mindig eltakarítja, ami a tányérján van, bármekkora legyen is az adag.
Naomi, a “Hunnibee ASMR” nevű csatorna tulajdonosa a második legnépszerűbb “csámcsogó" az Internetvilág c. tech lap szerint, aki havonta "csupán" 253 milliót keres a maga 2,7 millió feliratkozójával. Édességekre specializálódott, és hogy az evést szórakoztatóbbá tegye, olyan finomságokat készít, amik inkább tűnnek háztartási eszközöknek. "Evett" már például cipőt és sminkecsetet is.
Végül a Ssoyoung nevű Youtubernek, listánk harmadik helyezettjének a nyilvános evés havi 250 milliót hoz a konyhára. Sok Mukbangerhez hasonlóan őt is gyakran kritizálják, amiért még élő állatokat, például tintahalat vagy angolnát is elfogyaszt.