Egészségmegőrzés - 5 dolog, amit meg kell tennünk az egészségünk érdekében

Az egészségünk megőrzése fontos, hiszen még idősebb korunkban is szeretnénk aktívak és fittek maradni. Ehhez azonban elengedhetetlen az életmódváltás.
Egészségmegőrzés - 5 dolog, amit meg kell tennünk az egészségünk érdekében

Mit kell ahhoz tennünk, hogy megőrizzük az egészségünket?

1. Pihenjünk, amennyit csak tudunk

A pihenésnek nagy szerepe van az egészségünk megőrzésében. Nem mindegy, hogy mikor fekszünk le és mennyit alszunk. Naponta legalább 7-8 óra alvásra van szüksége minden felnőttnek ahhoz, hogy másnap kipihenten ébredjen és energikus legyen a nap folyamán. Az sem mindegy, hogy mikor alszunk el. Este 10-11 órakor már mindenkinek ágyban kellene lennie ahhoz, hogy a szervezete éjjel kellőképpen regenerálódni tudjon. A pihenés számtalan betegségtől óvhat meg bennünket, illetve másnap sokkal jobban tudunk koncentrálni, amennyiben eleget aludtunk.

2. Táplálkozzunk egészségesen

A táplálkozás az egyik kulcstényezője az egészség megőrzésének. Fogyasszunk elegendő zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonából készült táplálékot, sovány fehérjét. A mediterrán táplálkozás bárkinek javasolható. A mediterrán diéta alapja a telítetlen zsírban gazdag táplálkozás. Az olívaolaj jó választás lehet sütés és főzés során. Az alkoholbevitelt csökkentsük. Napi 1 dl vörösbor jót tesz az egészségnek, hiszen a resveratrol tartalma pozitívan hat a szív - és érrendszer egészségére. Ne feledkezzünk meg a rendszeres folyadékfogyasztásról sem, hiszen a dehidratáció is sok betegséget idézhet elő.

3. Kapcsoljuk ki néha az elménket

Az agyunknak is pihenésre van szüksége, így jól tesszük, ha néha csakis önmagunkkal foglalkozunk és olyan relaxációs technikákat sajátítunk el, amelyek oldják a bennünk kialakult feszültséget. A meditáció is remek választás, hiszen elősegíti, hogy kicsit magunkra figyeljünk és kizárjuk a külvilágot, illetve a jó dolgokra koncentráljunk.

4. Erősítsük a szociális kapcsolatainkat

Minden embernek szüksége van olyan barátokra, akikben megbízhat, akikre számíthat. Kutatások is igazolják, hogy a szociális kapcsolatok pozitívan hatnak a testi és lelki egészségre.

5. Mozogjunk, sportoljunk

Az egészséges életmód szerves részét képezi a rendszeres mozgás is. Az inaktív életmód rengeteg egészségügyi gondot, betegséget okozhat. Ilyen a szív-és érrendszeri betegség, a cukorbetegség és az elhízás, amely okozhatja a vérnyomás emelkedését, de a trigliceridszint és a koleszterinszint is megemelkedik, amely szintén az érrendszert károsítja. A mozgáshiány az agyi betegségeket is előidézheti, illetve felelőssé tehető a demencia kialakulásáért is.

Bármilyen mozgás megfelelő, ha szeretnénk egészségesek maradni. A multifunkciós kondigépek azért is nagyon hasznosak, mert mind a felső, mind az alsótest edzésére és izmosítására alkalmasak. Ezek a kondigépek nagyon sokféle edzésmódra adnak lehetőséget. Otthonra is választhatunk a multifunkciós kondigépek közül, hiszen minden testrészünket megmozgathatjuk rajta, így szemmel láthatóan is izmosodunk és még az erőnlétünk is növekedni fog. A kondigépek markolata csúszásmentes és magas fokú stabilitással rendelkeznek, így az egész család használhatja azokat.

Kapcsolódó cikkek

Egészségmegőrzés - 5 dolog, amit meg kell tennünk az egészségünk érdekében

Egészségmegőrzés - 5 dolog, amit meg kell tennünk az egészségünk érdekében

Az egészségünk megőrzése fontos, hiszen még idősebb korunkban is szeretnénk aktívak és fittek maradni. Ehhez azonban elengedhetetlen az életmódváltás.

30 felett is fitten.

30 felett is fitten

Még 30 éves kor fölött is nézhetünk ki fitten. A cikk erre vonatkozólag tartalmaz tippeket.

Cukor, a libidógyilkos - Hogyan hat a cukorfogyasztás a szexuális kedvre

Cukor, a libidógyilkos

A libidót, a nemi vágyat sok minden "megölheti". Az egyik legnagyobb gyilkos, a cukor. A cikkben ezzel kapcsolatban olvashatsz hasznos információkat.