Ilyen futópadot válassz lakásba

Még azok számára is egy rendkívül praktikus otthoni sporteszköz a futópad, akik edzőterembe vagy a szabadba járnak futni, hiszen a segítségével rossz időjárás vagy időhiány esetén is könnyedén elvégezhetjük a napi edzéseket.
Ilyen futópadot válassz lakásba

Még azok számára is egy rendkívül praktikus otthoni sporteszköz a futópad, akik edzőterembe vagy a szabadba járnak futni, hiszen a segítségével rossz időjárás vagy időhiány esetén is könnyedén elvégezhetjük a napi edzéseket. Gyakori kérdés szokott lenni, hogy az otthoni edzésekhez milyen futópadot válasszunk. Érdemes néhány fontos szempontot figyelembe vennünk mielőtt megvásárolunk egy futógépet. Azzal a céllal gyűjtöttünk most össze ezeket, hogy a futni, mozogni vágyók számára megkönnyítsük a sikeres döntést.

Mozgathatóság és összecsukhatóság

Az első és talán a legfontosabb szempont, hogy mekkora hely áll rendelkezésünkre. Mielőtt a végső döntést meghozzuk, nézzük meg alaposan, hogy a gép tárolása biztosan nem okoz majd problémát. Nyilván annak, akinek egy külön helyiség áll a rendelkezésére ezzel nem lesz gondja, viszont ha nem így áll a helyzet, akkor mindenképpen egy könnyen mozgatható és összecsukható futópadot érdemes választani. Figyeljünk arra, hogy legalább 35-50 centiméternyi helyet hagyjunk a gép mindkét oldalán, illetve a háta mögött is, a kényelmes és biztonságos használat érdekében.

Terhelhetőség és rezgéscsillapítás

A mobilitás mellett a terhelhetőség is egy olyan tényező, ami kiemelkedő jelentőséggel bír a futógép kiválasztása során. A legegyszerűbb gépek teherbírása is eléri ugyan a maximális 100 kg-ot, azonban a nagyobb súllyal rendelkezők számára érdemes a robosztusabb gépek közül választani, mivel azok stabilitása jóval nagyobb. A terhelhetőségen túl a gép rezgéscsillapítása is fontos jellemző. Nyilván mindenkinek érdeke, hogy minél jobban védje az ízületeit. Kifejezetten igaz ez azokra, akik ízületi sérüléssel, térdproblémákkal bajlódnak, vagy akik rehabilitációs célra kívánják használni a futógépet. Ennek érdekében érdemes minél nagyobb csillapítással bíró modellt választani.

A motor teljesítménye

A futógép motorjának teljesítménye is sokat számít, elsősorban akkor, ha nagy tempójú edzésekre akarjuk azt használni. Kocogáshoz a legkisebb teljesítményű motor is elegendő, amely legalább 1,5 LE-vel bír. Egy ilyen géppel hozzávetőleg 12-14 km/órás sebességet tudunk elérni, ami hozzávetőlegesen 4:20-5:00 perces kilométernek felel meg. Aki azonban ennél gyorsabb edzéseket szeretne végezni, annak javasolt egy 2,5-3,5 LE közötti motorral felszerelt futógépet beszerezni, ami intenzív fartlekes vagy intervall edzések teljesítésére is képes.

Gondoljunk a jövőre is

Nem szabad a vásárlást elkapkodni! Gondoljuk át jól, hogy milyen célnak kell, hogy megfeleljen a gép. Hiába vagyunk most még csak kezdők, ha a jövőben szeretnénk komolyabb edzéseket végezni, esetleg felkészülni egy nagyobb megmérettetésre, akkor érdemes már most ehhez mérten megválasztani a futópadot.

A tréningek során nagyon jól jöhet, ha a gép rendelkezik előre programozott edzéstervekkel, illetve motoros dőlésszög állíthatósággal (menet közben is állítható a dőlésszög).

Nagyon praktikus a pulzusmérő használata is. A futópadok nagy része rendelkezik markolati pulzusmérővel, ami azonban pontatlanabb a mellkasövinél, ezért ha számít a pontosság, akkor olyan opciót válasszunk, amivel kompatibilis a mellkasöv.

Futófelület méretének megválasztása

A futófelület mérete egy kulcsfontosságú tényező. Érdemes a lépéshosszunkat lemérni, mert ez segíthet a végső döntés meghozatalakor. Minél nagyobb tempóval szeretnénk futni, annál nagyobb felület felé mozdulva válasszuk ki a megfelelő futógép modellt. Ebben az esetben ugyanis a lépéshossz hosszabb, mint az alacsony intenzitású edzéseknél. Kocogáshoz, sétához, illetve kis lépéshossz esetén elegendő lehet egy kisebb felületű futópadot választani. Ha van rá lehetőségünk, akkor vásárlás előtt próbáljuk ki a modellt, vagy legalább egy hasonló futófelületű gépet, hogy elég komfortos-e számunkra.

Figyeljünk a zajra!

A gép zajkibocsátása főleg lakás esetén mindenképpen egy nagyon fontos szempont. A jó szomszédi viszony érdekében zajosabb futópadokat csak akkor szerezzünk be, ha különálló házban lakunk és a rázkódás hangja nem zavarja sem a szomszédokat, sem a családtagjainkat. Emellett persze használhatunk alátét szőnyeget, ami elnyeli a zajokat és a padlót is védi a karcolásoktól.

A futópad egyéb funkciói

A futópadok nagy része persze a felsoroltakon túl is rengeteg funkcióval van ellátva. Ennek szükségessége azonban, már inkább egyén, illetve pénztárca függő. Az edzésprogramok változatossága, a LED kijelző kialakítása, beépített ventilátor és hangszórók, illetve az MP3 csatlakozási lehetőség a szórakoztatáson túl az extra kényelmet is szolgálják.

Növeljük gépünk élettartamát

Ne feledkezzünk meg a vásárlást követően a karbantartásról sem! Mindig tartsuk tisztán a futópadot. Edzések után töröljük le az izzadságot és a piszkot. Időszakosan ellenőrizzük a csavarokat, hogy nem lazultak-e ki, és ha igen, akkor húzzunk rajtuk. Figyeljünk a futószőnyegen található kopásokra vagy esetleges sérülésekre. Használat függvényében speciális futópadra alkalmas anyaggal kenjük, így jelentősen növelhetjük a futógépünk élettartamát.

Szem előtt tartva a felsoroltakat, reméljük, hogy könnyebb lesz a választás és egy remek kikapcsolódást biztosító edzőtársat tudhatunk majd magunk mellett.

Kapcsolódó cikkek

A HIIT (magas intenzitású intervallum edzés) 8 előnye - HIIT edzés

A HIIT (magas intenzitású intervallum edzés) 8 előnye

A magas intenzitású intervall edzésnek számtalan előnye létezik. Mi most 8 ilyen előnyt sorolunk fel.

Miért ne fogyassz túl sok cukrot? A cukorfogyasztás káros hatásai

Miért ne fogyassz túl sok cukrot? A cukorfogyasztás káros hatásai

A cukor rendkívül káros az egészségre. Főleg, ha túl sokat fogyasztunk belőle. A cikkből megtudhatod, hogyan hat a cukor az egészségre.

Egészségmegőrzés - 5 dolog, amit meg kell tennünk az egészségünk érdekében

Egészségmegőrzés - 5 dolog, amit meg kell tennünk az egészségünk érdekében

Az egészségünk megőrzése fontos, hiszen még idősebb korunkban is szeretnénk aktívak és fittek maradni. Ehhez azonban elengedhetetlen az életmódváltás.