Tévhitek az egészséges táplálkozás kapcsán

Amikor az egészséges táplálkozásról, mint olyanról van szó, akkor nagyon könnyű tévútra tévedni, hiszen a média által közvetített kép és a boltok roskadásig lévő kínálata bizony bevihet minket az erdőbe.
Tévhitek az egészséges táplálkozás kapcsán.

Amikor az egészséges táplálkozásról, mint olyanról van szó, akkor nagyon könnyű tévútra tévedni, hiszen a média által közvetített kép és a boltok roskadásig lévő kínálata bizony bevihet minket az erdőbe. Persze ma már számos helyen lehet olyan valóban egészséges ételeket kapni, amiket példának okán az étel intoleranciával küzdők így fogyaszthatnak, mégis nagyon fontos, hogy mielőtt ész nélkül nekiállunk vásárolni, képben legyünk néhány súlyos tévhittel, ami az egészséges táplálkozás terén kering a nagyvilágban.

Csökkentsük a bevitt szénhidrát mennyiségét

Az utóbbi években egyre népszerűbbé vált az alacsony szénhidráttartalmú étrendre való váltás, ám ha megkérdezünk egy valamire való táplálkozási szakértőt, akkor ő szinte biztosan azt fogja mondani, hogy ezt ne tedd. Persze a szénhidrátok kapcsán is eleve hatalmas káosz uralkodik az emberek fejében, ennek azonban az egyik oka az, hogy manapság hódító útjukra indultak a divatdiéták, melyek általában valamely ételcsoport teljes kiiktatásában hisznek. A legtöbb esetben pedig ez a szénhidrát, pedig erre igenis szüksége van a szervezetednek, ugyanis a szénhidrát kvázi a test motorja. Persze nem mindegy, hogy jó vagy rossz szénhidrátot fogyasztasz-e, hiszen léteznek a magas glikémiás, illetve az alacsony glikémiás indexűek. Ez utóbbi az, amit nyugodtan fogyaszthatsz, ugyanis jótékony hatással lesz a szervezetedre, sőt hosszú órákra energiával tölt el. Szerencsére ma már a boltok polcain is megtalálhatók, - például az Aldiban - a zab, a quiona, a rizs és a teljes kiőrlésű, akár már gluténmentes tészta is, ami bár szénhidrát, mégis értékes tápanyagokból tevődik össze, amire szüksége lehet a testednek. Persze ezenkívül még több helyütt van lehetőség olyan egészséges ételek vásárlására, amiket akár az ételintoleranciával küzdők is fogyaszthatnak, hiszen akár a Lidl vagy Penny kínálata is gazdag ezen termékek terén.

Alacsony zsírtartalmú étrend

Szintén sláger, hogy az egészség jegyében alacsony zsírtartalmú étrendre kell váltani, ám a helyzet az, hogy ez megint csak egy tévhit. Csakúgy, mint a szénhidrátok esetén, úgy a zsírok kapcsán is léteznek jó és rossz zsírok, éppen ezért persze nem mindegy, hogy melyik mellett tesszük le a voksunkat. Ha a zsírok közül a jobb verziót részesítjük előnyben, akkor a telítetlen zsírok lesznek azok, amiket nekünk találtak ki. A zsírok telítetlen formában vannak jelen például az olívaolajban, a halakban, illetve diófélékben, sőt az avokádóban is. Ezek a termékek pedig ma már a legtöbb üzletben megtalálhatók, hiszen vannak üzletek, ahol kiemelt jelentőséget tulajdonítanak az egészséges ételeknek.

Kapcsolódó cikkek

A HIIT (magas intenzitású intervallum edzés) 8 előnye - HIIT edzés

A HIIT (magas intenzitású intervallum edzés) 8 előnye

A magas intenzitású intervall edzésnek számtalan előnye létezik. Mi most 8 ilyen előnyt sorolunk fel.

Miért vezet számos betegséghez a túlzott cukorfogyasztás?

Miért betegít meg a cukor?

A cukor káros az egészségre. Nagyon sok és sokféle betegség okozója lehet.

30 felett is fitten.

30 felett is fitten

Még 30 éves kor fölött is nézhetünk ki fitten. A cikk erre vonatkozólag tartalmaz tippeket.